zaterdag 1 februari 2014

quilten

Dat is een tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb. Ik ben nog steeds verslaafd aan het stempelen. Heb ondertussen al heel wat aangeschaft van Stampin Up. Dat is toch wel mijn favoriete merk om stempels, lintjes, inkpads, knoopjes, papier en wat je nog meer nodig hebt te bestellen.
Ondertussen ook een cursus quilten gedaan. Ik was het steeds van plan, maar het kwam er maar nooit van. Bovendien was ik een beetje huiverig, want ik ken mezelf: dan ga ik er wel vol tegen aan. En ik heb al zo weinig tijd.
Maar ja, zo'n 2 jaar geleden stond er een oproepje in ons kerkblad of er dames waren die mee wilden werken aan een quilt voor de vleugel. Daar heb ik me toen voor opgegeven en het resultaat mag er zijn. De oplevering is nog heel groots geweest, met een quilttenstoonstelling en een kunstmarkt in en rond de kerk.
Leter stelde Netty Geerdink, van wie het idee was om die quilt voor de vleugel te maken of we er niets voor voelden om een beginnerscursus quilten te gaan doen. Of eigenlijk vroegen wij Netty of dat mogelijk was. We komen nu om de twee weken op woensdagmorgen bij haar thuis en na 6 beginnerslessen zijn we begin van dit jaar met een sampler begonnen.
 Hier staat Netty Geerdink met haar geesteskind op de foto.
 Van links naar rechts: Ine Rodenhuis, Netty Geerdink, Hanny Koopman, Corry Weisink, Cuny van der Hoeven en Joke Kooij.

 Netty, haar vriendin leggen de laatste hand aan de quilt. Ine Rodenhuis kijkt of het wel goed gaat.


Geen opmerkingen: